FM Logistic hlási výsledky za FY 2020/2021
Group – FM Logistic hlási výsledky 2020/2021 s porovnateľným rastom výnosov o 1,5% a rastúcim počtom zákazníkov. Príjmy 2020/2021 dosiahli 1 380 miliónov EUR,…
Na stránke September 29, 2021
Group – FM Logistic hlási výsledky 2020/2021 s porovnateľným rastom výnosov o 1,5% a rastúcim počtom zákazníkov. Príjmy 2020/2021 dosiahli 1 380 miliónov EUR,…
Na stránke September 29, 2021
Group – FM Logistic hlási výsledky 2020/2021 s porovnateľným rastom výnosov o 1,5% a rastúcim počtom zákazníkov.
Príjmy 2020/2021 dosiahli 1 380 miliónov EUR, čo je podľa hlásení pokles o 3,6%. Ovplyvnil to hospodársky pokles spôsobený ochorením Covid-19 na jar 2020 a negatívny vplyv meny na 73 miliónov EUR. Tieto faktory boli čiastočne kompenzované silným oživením podnikania v druhej polovici fiškálneho roka. Na menovo neutrálnom základe sa príjmy zvýšili o 1,5%.
Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) bol 38,8 milióna eur, čo je o 8,7% menej ako vlani. Pokles je odrazom predovšetkým vyšších nákladov spojených s adaptačnými opatreniami na COVID-19 (8,1 milióna EUR), čiastočne kompenzovaných úsporami a opatreniami na prenesenie nákladov vo výške 3 milióny EUR. Porovnateľný EBIT bol stabilný na úrovni 41,8 milióna eur (-1,6%).
„V turbulentnom hospodárstve sa spoločnosť FM Logistic ukázala ako mimoriadne odolná a relevantná. Porovnateľné príjmy vzrástli o 1,5%. V období od apríla 2020 do marca 2021 sme podpísali 207 miliónov EUR v nových zmluvách, z ktorých polovica sa týka omnikanálu a online predaja. Naše úsilie zamestnancov pomohlo miliónom spotrebiteľov získať výrobky, ktoré potrebovali. Budeme aj naďalej stavať na silných pozíciách v odvetví spotrebného tovaru a maloobchodu, aby sme našim zákazníkom pomohli implementovať udržateľné viackanálové stratégie, “povedal generálny riaditeľ FM Logistic, Jean-Christophe Machet.
Rastúci dopyt po riešeniach dodávateľského reťazca vo viac kanáloch a elektronickom obchode
Zatvorenie kamenných predajní v roku 2020 urýchlilo dopyt po logike omnikanálov a online predaja. Spoločnosť FM Logistic teraz ponúka 57% svojim zákazníko´m viacsmerové logistické riešenia. Ďalším súvisiacim hnacím motorom bola rastúca potreba riešení mestskej logistiky, akými sú mikrosklady, malé obchody a riešenia na mieru. V týchto oblastiach spoločnosť predĺžila svoje zmluvy s poprednými maloobchodníkmi, ako sú Carrefour, Intermarché a Sephora. Najpozoruhodnejšie nové zákazky v rokoch 2020/21 zahŕňali globálnu značku kozmetiky a starostlivosti o pleť, veľkého výrobcu hračiek a niekoľko popredných spoločností online predaja, najmä vo Francúzsku, Španielsku a Indii. Kľúčové predĺženia zmluvy boli podpísané so spoločnosťami Mondelēz a Nestlé.
Hlavné body regiónu
Tržby boli rozdelené medzi Francúzsko (40%) a ostatné krajiny (60%), čo je podiel podobný ako v posledných rokoch.
•Príjmy vo Francúzsku sa podľa krajín znížili o 1,9% na 548 miliónov EUR. Nižšie objemy boli negatívne ovplyvnené COVIDom-19 a boli zmiernené vyšším dopytom v online predaji a maloobchodu s potravinami.
•Tržby a ziskovosť sa zvýšili v Španielsku aj Taliansku, a to vďaka rastu online predajom. Najrýchlejší rast tržieb bol zaznamenaný v Španielsku (+22%), podporené pokračujúcim rozvojom mestskej logistickej jednotky Citylogin.
•V regióne východnej Európy spoločnosť FM Logistic pokračovala v rozvoji svojich dopravných služieb. Ukrajinská pobočka vlani potvrdila návrat k zisku, pričom jej pomohlo zdvojnásobenie objemu online predaja. V Rumunsku spoločnosť zabezpečila 5-ročné obnovenie zmluvy s jednou z najväčších svetových potravinárskych a výživových spoločností.
•V regióne strednej Európy spoločnosť FM Logistic podpísala 25 nových zmlúv, obnovila 29 ďalších a zahájila výstavbu novej logistickej platformy vo Wiskitki, 10 km od poľského Solidarity Transport Hub (STH/CPK), medzinárodného projektu leteckého, železničného a cestného uzla .
•V Ázii spoločnosť podpísala zmluvy s významnými spoločnosťami online predaja, vrátane jednej s Pepperfry, indickým leadrom s nábytkom a domácimi výrobkami a s VinShop, jednou z najväčších nákupných organizácií vo Vietname (dcérska spoločnosť skupiny OneMount Group).
•V Brazílii FM Logistic zabezpečila zmluvu so spoločnosťou Henkel a jej značkou Schwarzkopf.
Snaha o dosiahnutie udržateľných dodávateľských reťazcov
Vo fiškálnom roku 2020/21 podnikla spoločnosť FM Logistic ďalšie kroky s cieľom prispieť k udržateľnejším dodávateľským reťazcom. Niektoré z iniciatív zahŕňali:
•Zavádzanie školenia o zdraví a bezpečnosti vo viac ako 10 krajinách.
•Poskytla tabule trvalej udržateľnosti 50 zákazníkom, aby mohli sledovať takzvané emisie skleníkových plynov „rozsahu 3“ súvisiace s činnosťami, ktoré sú externe zabezpečované spoločnosťou FM Logistic.
•Prechod na obnoviteľnú elektrickú energiu pre skladové prevádzky spoločnosti FM Logistic v strednej Európe, čo je zrejmé vzhľadom na dominanciu fosílnych palív v tomto regióne.
•Prebiehajúci projekt výroby vodíka z vodnej elektrolýzy v dvoch pilotných logistických závodoch – vo francúzskom Escrennes a španielskom Illescase (projekty H2Hub a H2Login).
•Rozvoj svojich služieb pre maloobchodníkov a výrobcov predávajúcich výrobky bez obalov, ako ukazuje pilotný projekt realizovaný v supermarketoch Franprix v oblasti Paríža.
Globálne emisie oxidu uhličitého zo skladovacích operácií FM Logistic naďalej klesali. Celkový pokles v absolútnom vyjadrení dosiahol v rokoch 2018 až 2020 17%.
Usmernenie 2021/22
FM Logistic očakáva, že vo fiškálnom roku 2021/22 dosiahne organický rast tržieb vo vysokom jednocifernom percentuálnom rozmedzí. Vychádza to z predpokladu, že obmedzenia týkajúce sa Covid-19 sa postupne uvoľnia.
Vyplňte formulár