Spoločnosť FM Logistic zverejnila svoje finančné výsledky za fiškálny rok, ktorý sa skončil 31. marca 2021. Úplné auditované výsledky sú vo výročnej správe, ktorá bola vydaná začiatkom júla.
- Porovnateľný rast tržieb o 1,5% pri konštantných výmenných kurzoch
- Vykázané tržby 1 380 miliónov EUR nepriaznivo ovplyvnené devízovými kurzami (73 miliónov EUR)
- Základný EBIT stabilný na úrovni 41,8 milióna EUR (-1,6%)
- 207 miliónov EUR v nových zmluvách v porovnaní so 150 miliónmi EUR v predchádzajúcom roku
- Nové obchody poháňané dopytom po multikanálovej a mestskej logistike
- 2021/2022: organický rast výnosov vo vysokých jednociferných číslach
Príjmy za rok 2020/2021 dosiahli 1 380 miliónov EUR, čo je podľa vykazovania pokles o 3,6%. Ovplyvnil to hospodársky pokles spôsobený pandémiou Covid-19 na jar 2020 a negatívny vplyv výmenného kurzu na 73 miliónov EUR. Tieto faktory boli čiastočne kompenzované silným oživením podnikania v druhej polovici fiškálneho roka. Ak by sme nebrali do úvahy menový kurz, príjmy by sa zvýšili o 1,5%.
Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) bol 38,8 milióna eur, čo je o 8,7% menej ako vlani. Pokles je odrazom predovšetkým vyšších nákladov spojených s adaptačnými opatreniami na COVID-19 (8,1 milióna EUR), čiastočne kompenzovaných úsporami a opatreniami na prenesenie nákladov a protivetru FX vo výške 3 milióny EUR.
Porovnateľný EBIT bol stabilný na úrovni 41,8 milióna eur (-1,6%).
„V turbulentnom hospodárstve sa spoločnosť FM Logistic ukázala ako mimoriadne odolná a relevantná. Porovnateľné príjmy vzrástli o 1,5%. V období od apríla 2020 do marca 2021 sme podpísali 207 miliónov EUR nových zmlúv, z ktorých polovica sa týka omnichannelu a elektronického obchodu. Naše Úsilie zamestnancov pomohlo miliónom spotrebiteľov získať výrobky, ktoré potrebovali. Budeme aj naďalej stavať na silných pozíciách v odvetví spotrebného tovaru a maloobchodu, aby sme našim zákazníkom pomohli implementovať udržateľné viackanálové stratégie, “povedal generálny riaditeľ FM Logistic Jean-Christophe Machet.
Rastúci dopyt po riešeniach dodávateľského reťazca vo viac kanáloch a elektronickom obchode
On-and-off zatvorenie kamenných predajní v roku 2020 urýchlilo dopyt po logike omnikanálov a elektronického obchodu. Spoločnosť FM Logistic teraz ponúka 57% svojich zákazníkov viacsmerové logistické riešenia.
Ďalším súvisiacim hnacím motorom bola rastúca potreba riešení mestskej logistiky, akými sú mikrosklady, tmavé obchody a riešenia na mieru klikajte a zbierajte. V týchto oblastiach spoločnosť predĺžila svoje zmluvy s poprednými maloobchodníkmi, ako sú Carrefour, Intermarché a Sephora.
Najpozoruhodnejšie nové zákazky zadané v rokoch 2020/21 zahŕňali globálnu značku kozmetiky a starostlivosti o pleť, veľkého výrobcu hračiek a niekoľko popredných spoločností elektronického obchodu, najmä vo Francúzsku, Španielsku a Indii. Kľúčové predĺženia zmluvy boli podpísané so spoločnosťami Mondelēz a Nestlé.
Hlavné body regiónu
Tržby boli rozdelené medzi Francúzsko (40%) a ostatné krajiny (60%), čo je podobný podiel ako v posledných rokoch.
- Príjmy vo Francúzsku sa podľa krajín znížili o 1,9% na 548 miliónov EUR. Nižšie objemy boli negatívne ovplyvnené pandémiou COVID-19 a naopak, boli zmiernené vyšším dopytom v e-obchode a maloobchode s potravinami.
- Tržby a ziskovosť sa zvýšili v Španielsku aj Taliansku, a to vďaka logistike e-obchodu. Najrýchlejší rast tržieb bol zaznamenaný v Španielsku (+22%), podporený pokračujúcim rozvojom mestskej logistickej jednotky Citylogin.
- V regióne východnej Európy spoločnosť FM Logistic pokračovala v rozvoji svojich dopravných služieb.
- Ukrajinská pobočka vlani potvrdila návrat k zisku, pričom jej pomohlo zdvojnásobenie objemu e-obchodu.
- V Rumunsku spoločnosť zabezpečila 5-ročné obnovenie zmluvy s jednou z najväčších svetových potravinárskych a výživových spoločností.
- V regióne strednej Európy spoločnosť FM Logistic pridala 25 nových zmlúv, obnovila 29 ďalších a zahájila výstavbu novej logistickej platformy vo Wiskitki, 10 km od poľského Solidarity Transport Hub (STH/CPK), medzinárodného centra leteckého, železničného a cestného uzla.
- V Ázii spoločnosť podpísala zmluvy s významnými spoločnosťami e-obchodu, vrátane jednej s Pepperfry, indickým lídrom s nábytkom a domácimi výrobkami a s VinShop, jednou z najväčších nákupných organizácií vo Vietname (dcérska spoločnosť skupiny OneMount Group).
- V Brazílii FM Logistic zabezpečila zmluvu so spoločnosťou Henkel a jej značkou Schwarzkopf.
Snaha o dosiahnutie udržateľných dodávateľských reťazcov
Vo fiškálnom roku 2020/21 podnikla spoločnosť FM Logistic ďalšie kroky s cieľom prispieť k udržateľnejším dodávateľským reťazcom.
Niektoré z iniciatív zahŕňali:
- Zavádzanie školenia o zdraví a bezpečnosti vo viac ako 10 krajinách.
- Poskytnutie tabúľ trvalej udržateľnosti 50 zákazníkom, aby mohli sledovať takzvané emisie skleníkových plynov „rozsahu 3“ súvisiace s činnosťami, ktoré sú externe zabezpečované spoločnosťou FM Logistic.
- Prechod na obnoviteľnú elektrickú energiu pre skladové prevádzky spoločnosti FM Logistic v strednej Európe, čo je zrejmé vzhľadom na dominanciu fosílnych palív v tomto regióne.
- Prebiehajúci projekt výroby vodíka z vodnej elektrolýzy v dvoch pilotných logistických závodoch vo francúzskom Escrennes a španielskom Illescase (projekty H2Hub a H2Login).
- Rozvoj svojich služieb pre maloobchodníkov a výrobcov predávajúcich výrobky bez obalov, ako ukazuje pilotný projekt realizovaný v supermarketoch Franprix v oblasti Paríža.
Globálne emisie oxidu uhličitého zo skladovacích operácií FM Logistic naďalej klesali. Celkový pokles v absolútnom vyjadrení dosiahol v rokoch 2018 až 2020 17%.
Usmernenie 2021/2022
FM Logistic očakáva, že vo fiškálnom roku 2021/22 dosiahne organický rast tržieb vo vysokom jednocifernom percentuálnom rozmedzí. Vychádza to z predpokladu, že obmedzenia týkajúce sa Covid-19 sa postupne uvoľnia.
O spoločnosti FM Logistic
Spoločnosť FM Logistic bola založená vo Francúzsku v roku 1967 a je nezávislou rodinnou spoločnosťou, ktorá poskytuje multikanálové riešenia dodávateľského reťazca spoločnostiam v odvetví FMCG, maloobchodu, kozmetiky, priemyselnej výroby a zdravotníctva.
Medzi jej služby patrí skladovanie, prepájanie kanálov, spoločné balenie, vnútroštátna a medzinárodná doprava, ako aj služby riadiacej veže dodávateľského reťazca. Pôsobí vo viac ako 14 krajinách Európy, Ázie a Latinskej Ameriky. Spoločnosť dosiahla vo fiškálnom roku do marca 2021 tržby vo výške 1,38 miliardy eur a má 27 200 zamestnancov na plný úväzok.
FM Logistic môžete sledovať na Twitteri na @FMLogistic a na LinkedIn
FM Logistic HO
Cyrille Gibot
Skupinový manažér externej komunikácie
Phone: +33 6 45 99 91 58
cgibot@fmlogistic.c