Multikanálový maloobchod: Príprava na ďalšiu úroveň rastu
Digitálne zdatní zákazníci chcú personalizovanejší zážitok z pohodlia svojho domova alebo z akéhokoľvek miesta, kde sa nachádzajú
Na stránke November 9, 2022
Digitálne zdatní zákazníci chcú personalizovanejší zážitok z pohodlia svojho domova alebo z akéhokoľvek miesta, kde sa nachádzajú
Na stránke November 9, 2022
Efektívne riadenie dodávateľského reťazca a logistický ekosystém sú kľúčom k úspechu multikanálového maloobchodu. Aby bol podnik úspešný, je dôležité, aby sa zameral na zlepšenie spokojnosti zákazníkov. Predtým, ako svet zasiahla pandémia Covid-19 sa maloobchodný priemysel začal presúvať do digitálneho ekosystému, aby oslovil zákazníkov a zlepšil ich zážitok z nakupovania. Pandémia len zrýchlila tempo, keďže čoraz viac spotrebiteľov sa rozhodlo pre online nakupovanie.
Digitálne zdatní spotrebitelia dnes hľadajú personalizovanejší zážitok z pohodlia svojho domova alebo z akéhokoľvek miesta, kde sa nachádzajú. To prinútilo maloobchodníkov prepracovať svoje stratégie tak, aby prijali nielen multikanálový prístup, ale aj pokračovali v inováciách, a tak zlepšili predaj a zároveň poskytli bezproblémové nakupovanie.
Počas pandémie sa maloobchodníci zamerali na poskytovanie väčšieho množstva digitálnych nástrojov zákazníkom, aby zabezpečili dodanie objednaného tovaru až k svojim dverám. Od partnerstva s logistickými hráčmi tretích strán, ktorí majú zastúpenie v rôznych PIN kódoch, až po prepojenie s poskytovateľmi digitálnych platobných služieb s cieľom ponúknuť jednoduché platobné brány a dokonca bezproblémové procesy vrátenia tovaru a vrátenia peňazí. Predajcovia idú ešte ďalej v tom, aby zabezpečili spokojnosť zákazníkov.
Aby si značky vybudovali dlhodobú lojalitu zákazníkov, čoraz viac spájajú digitálny a fyzický svet, známy ako „fygitálny“. Táto nová „fygitálna“ vlna poskytuje zákazníkom pohodlie pri objednávaní, zbieraní, vracaní a výmene produktov online alebo v ktorejkoľvek kamennej predajni značky.
Hlavné e-commerce značky ako Amazon, Flipkart, Myntra, Nykaa Fashion, Tata Cliq, Shoppers Stop, Reliance Retail, Skechers, ako aj nábytkárske značky ako Homelane, Hometown a Ikea, okrem iného, používajú multikanálový model na zlepšenie zákazníckej spokojnosti.
Počas pandémie sa maloobchodníci zamerali na poskytovanie väčšieho množstva digitálnych nástrojov zákazníkom, aby zabezpečili dodanie objednaného tovaru až k svojim dverám. Od partnerstva s logistickými hráčmi tretích strán, ktorí majú zastúpenie v rôznych PIN kódoch, až po prepojenie s poskytovateľmi digitálnych platobných služieb s cieľom ponúknuť jednoduché platobné brány a dokonca bezproblémové procesy vrátenia tovaru a vrátenia peňazí. Predajcovia idú ešte ďalej v tom, aby zabezpečili spokojnosť zákazníkov.
Aby si značky vybudovali dlhodobú lojalitu zákazníkov, čoraz viac spájajú digitálny a fyzický svet, známy ako „fygitálny“. Táto nová „fygitálna“ vlna poskytuje zákazníkom pohodlie pri objednávaní, zbieraní, vracaní a výmene produktov online alebo v ktorejkoľvek kamennej predajni značky.
Hlavné e-commerce značky ako Amazon, Flipkart, Myntra, Nykaa Fashion, Tata Cliq, Shoppers Stop, Reliance Retail, Skechers, ako aj nábytkárske značky ako Homelane, Hometown a Ikea, okrem iného, používajú multikanálový model na zlepšenie zákazníckej spokojnosti.Ako môže multikanálová logistika pomôcť zlepšiť zážitok z nakupovania a spokojnosť zákazníkov?
Každá evolúcia prichádza so svojím vlastným zoskupením príležitostí a výziev. Multikanálový prístup pomohol značkám získať viac zákazníkov. Na zaistenie lojality k značke, však musia neustále inovovať.
Pochopenie pulzu trhu, spotrebiteľských preferencií, meniacich sa vzorov, nových trendov atď. je kľúčové pre získanie a udržanie zákazníkov. Značky sa budú musieť zamerať na zhromažďovanie relevantných údajov a ponúkať správnu škálu produktov. Okrem toho budú musieť venovať pozornosť tomu, ktoré produkty sa pomaly predávajú a podľa toho prijať výzvu na ich výmenu, tiež znížiť zaťaženie dodatočných nákladov.
Spoľahlivosť a dôvera v značku sú dôležité pre úspech každej značky. Pre zákazníkov je dôležité mať informáciu o dostupnosti produktov, ktoré hľadajú, či už online alebo v obchodoch. Okrem toho chcú zákazníci sledovať svoje objednávky online. Značkám, na druhej strane, viditeľnosť akcií v reálnom čase tiež pomáha rozšíriť portfólio SKU.
Jedným z kritických prvkov pri zlepšovaní celkového zážitku z nakupovania je efektívna spolupráca so zákazníkom. Spokojnosť a lojalita zákazníkov závisí od kvality a promtnosti riešenia sťažností zo strany značky. Spoločnosti preto budú musieť nájsť možnosti spolupráce so zákazníkom s ohľadom na jeho potreby. Integrácia messaging aplikácií, hlasových asistentov a zefektívnenie procesu platieb budú tiež rozhodujúce pre zlepšenie skúseností z nakupovania.
Keďže jednotlivci v mestách prechádzajú na online objednávanie, investície do maloobchodnej infraštruktúry vrátane investícií do multikanálu budú naďalej rásť. Preto sa budú musieť značky zamerať na vytvorenie správnych stratégií do budúcnosti.
Vyplňte formulár