Udržateľnosť
Udržateľnosť

Hilife: udržateľný projekt na objavovanie logistiky v Madride – objavovanie miest

Znovuobjavenie miest je súťaž iniciovaná C401 s cieľom stimulovať najinovatívnejší vývoj z hľadiska neutrálnosti uhlíka na celom svete. Cieľom je implementovať…

Na stránke September 29, 2021

Znovuobjavenie miest je súťaž iniciovaná C401 s cieľom stimulovať najinovatívnejší vývoj z hľadiska neutrálnosti uhlíka na celom svete. Cieľom je implementovať najlepšie nápady na transformáciu nedostatočne využívaných zdrojov na centrá udržateľnosti a odolnosti. Vypracované projekty slúžia ako ukážka budúceho mestského rozvoja s nulovými emisiami uhlíka.

Znovuobjavenie miest: tender o návrh udržateľnej mestskej budúcnosti

Po prvé, znovuobjavenie miest:

•Pomáhať napredovať vo vytváraní verejnej politiky na podporu dekarbonizovaných, udržateľných, inteligentných a odolných miest.

•Aktívne podporovať spoluprácu medzi súkromným a verejným sektorom s cieľom poskytnúť nové prístupy k realizácii nízkouhlíkovej urbanizácie. Ak sa chcete dozvedieť viac o spolupráci medzi mestami a logistickými profesionálmi, prečítajte si náš článok “Obce a logistickí profesionáli musia spolupracovať, ak chceme dodať udržateľnú logistiku poslednej míle” !

•Znížiť vplyv emisií spôsobených budovami. V skutočnosti budovy predstavujú viac ako 50% emisií v mestách. Aby splnili Parížsku dohodu, mestá potrebujú, aby boli nové budovy čo najbližšie k nulovým emisiám uhlíka a existujúce budovy potrebujú veľa konštrukčných zmien.

Každý projekt Reinventing Cities by mal preto slúžiť ako model pre nízkouhlíkový rozvoj. Mal by demonštrovať inovatívne klimatické riešenia, poskytovať výhody miestnej komunite a byť replikovateľné v mestách na celom svete. Projekty predvádzajú, ako môžu partnerstvá medzi mestami a súkromným sektorom spolupracovať pri vytváraní uhlíkovo neutrálnej a prosperujúcej budúcnosti.

Musia sa kreatívne zamerať na obsah aj formu a demonštrovať, že environmentálne vlastnosti je možné dosiahnuť v kombinácii s vysoko kvalitnou architektúrou a prínosmi pre komunitu.

HiLife: Udržateľný logistický projekt pre Madrid

HiLife je projekt vyvinutý spoločnosťou FM Logistic v Španielsku pre tender Reinventing Cities. Tento projekt by sa mal zamerať na komponenty ako energetická účinnosť, udržateľné stavebné materiály, odolnosť voči zmene klímy, vodné hospodárstvo, mobilita, odpadové hospodárstvo a ďalšie komponenty, ktoré povedú k udržateľnému a bezuhlíkovému projektu.

Strategická poloha, rozdelená na dva pozemky

Táto oblasť sa skladá z dvoch parciel (A a B) panstva La Atalayuela vo štvrti Vallecas Villa, juhovýchodne od Madridu. Jeho poloha vedľa Mercamadridu a diaľnice Villaverde-Vallecas mu dodáva privilegovaný charakter, pokiaľ ide o spojenie s letiskom M-50 a koridorom Henares, hlavným mestským logistickým uzlom v Madride.

Pozemok A na cross-docking pre udržateľnú mestskú distribúciu

Po prvé, pre pozemok A, HiLife navrhuje spoločnosť vykladací, nabíjací a dobrý prenosový uzol alebo cross-docking pre mestskú distribúciu. Bude slúžiť systému mobility s nulovými emisiami, založenému na flotile malých a stredných dodávkových vozidiel. Vodík bude 100% poháňať flotilu. Fotovoltaické zariadenie na mieste bude vyrábať obnoviteľnú energiu, ktorá bude vyrábať vodík. Zaujímajú vás témy zelenej energie a udržateľnej logistiky? Pozrite sa na náš článok „Ako môže logistická spoločnosť mať kľúč k prechodu na zelenú energiu?“ !

V skutočnosti tovar dorazí do prijímacieho doku pre veľké nákladné autá a až potom bude roztriedený do distribučných kanálov B2B alebo B2C. Menšie nákladné autá budú dodávať výrobky B2B, zatiaľ čo dodávky budú dodávať výrobky B2C. Fotovoltaický strešný systém pokryje veľkú časť oboch budov (12 950 m²). Vygeneruje dostatok 100% obnoviteľnej energie na pohon všetkých vnútorných i vonkajších aktivít. Bude tiež slúžiť na výrobu vodíka v dodávkach a iných nákladných vozidlách.

Plocha cross-docking platformy má byť 14 000 m² (s 1 350 m² kancelárskych priestorov) a vonkajšie plochy na parkovanie, nakladanie a prekládku 6 000 m².

Obrys grafu A definuje dve veľmi odlišné oblasti:

•Väčší je zameraný na priemyselné využitie. Bude to otvorená plocha s rozsiahlymi priestormi na správny pohyb a obeh vysokozdvižného vozíka. Poskytne tiež ľahký prístup do vonkajších priestorov na cirkuláciu, parkovanie, nahrávanie a prekládku.

•Druhý na administratívne účely a menšie štrukturálne rozpätia. Budú to flexibilné priestory, dobre osvetlené a súvisiace so zelenými plochami a infraštruktúrou.

Pozemok B na výrobu vodíka a sociálnu integráciu

Za druhé, pre pozemok B projekt navrhuje niekoľko vecí:

•Rozloha druhého fotovoltaického systému je 5 100 metrov štvorcových. Jeho energetický výkon sa zvýši k výkonu FV systému, ktorý bol predtým definovaný pre pozemok A., a tak pomôže splniť energetické potreby budov, vonkajších priestorov a vozového parku.

•Výroba a dodávka vodíka sa bude realizovať vo výrobnom závode a čerpacej stanici (HRS). Obe by sa mali stať strategickými infraštruktúrami pre miestnu priemyselnú sieť.

•HiLife sa okrem toho zaväzuje k sociálnej integrácií vytvorením materskej školy na južnej strane pozemku B. Zriadi sa tiež školenie pre vodičov, ktoré bude otvorené pre funkčnú triedu pre ďalšie typy školenia.

Medzi oboma pozemkami bude zelená plocha 9 000 m². Môže slúžiť ako miesto stretávania sa a oddychu pre FM Logistic a blízkych pracovníkov a susedov.

Základné prvky tohto programu – zmiešané použitie, udržateľná mobilita, bioklimatická architektúra a vysokokvalitné mestské priestory – to všetko z pohľadu trojitého konečného súčtu, by malo viesť k udržateľnému zlepšeniu priemyselnej štruktúry v mestskom prostredí.

FM Logistic Group vyhrala tender a teraz je pred nami veľká výzva, a to spolupráca s mestskou radou v Madride za udržateľné mesto a logistiku.

Bol tento obsah zaujímavý, užitočný?