HomeBlog FM LogisticBudúcnosť automatizácie: katalyzátor obchodného rastu tu zostáva
dodávateľský reťazec
dodávateľský reťazec
Budúcnosť automatizácie: katalyzátor obchodného rastu tu zostáva
Nástup automatizácie skladov je významným technologickým medzníkom za poslednú dobu.10 rokov na dosiahnutie úplnej automatizácie rôznych krokov alebo
prevádzky v…
Na stránke May 15, 2023
Zdieľať
10 rokov na dosiahnutie úplnej automatizácie rôznych krokov alebo prevádzky v e-commerce a B2B skladoch.
Budúcnosť automatizácie v skladových operáciách vyzerá sľubne s využitím automatizovaných strojov, robotov, umelej inteligencie (AI) a strojového učenia (ML), ktoré transformujú spôsob, akým spoločnosti skladujú, spravujú a distribuujú svoje produkty.
Potreba optimalizácie priestoru a efektívnej prevádzky skladov
Väčšina organizácií, bez ohľadu na ich veľkosť, rozsah a priemysel, uznala dôležitosť optimalizácie priestoru a efektívnej prevádzky skladov pri dosiahnutí obchodného úspechu. S rozmachom elektronického obchodu a globálnou expanziou sietí dodávateľského reťazca sa sklady stali kostrou maloobchodného priemyslu. „Ak má automatizácia zmysel pre firmu, klienta a koncového spotrebiteľa, poradíme a podporíme našich klientov pri budovaní správneho au tomatizovaného systému k ich použitiu. Naše riešenia sú vždy vytvárané v spolupráci s klientom,“ hovorí Béatrice Ogée, Group sales and marketing director. Efektívne skladovanie a distribúcia produktov je nevyhnutná, aby sa zabezpečilo rýchle a presné doručenie zákazníkom.
„Automatizácia je súčasnosť a aj budúcnosť“ Béatrice Ogée, Group sales and marketing director
Budúcnosť automatizácie skladov vyzerá sľubne s rýchlym pokrokom v rôznych technológiách používaných na prevádzku skladov. „V FM Logistic neustále monitorujeme všetky najnovšie technológie a analyzujeme ich vhodnosť pre rôzne potreby našich klientov,“ hovorí Xavier Prévsost, Group Business solutions, information systems and transport director. „FM Logistic kvalifikovala pre svojich zákazníkov tri popredné technológie: individuálne robotické riešenia, systém Goods-to-Person alebo Shelves-to-Person a systém AutoStore- automatizovaný systém ukladania a vyhľadávania s ultra vysokou hustotou (ASRS).“
Rastúce využívanie robotiky, AI a ML v automatizácii skladov spôsobuje revolúciu v tomto odvetví. Robotika bola nápomocná pri automatizácii vyberania a triedenia produktov, čo viedlo k rýchlejšiemu a presnejšiemu vybavovaniu objednávok. Okrem toho používanie AI a ML v skladových operáciách umožnilo spoločnostiam analyzovať veľké množstvo údajov s cieľom optimalizovať siete dodávateľského reťazca a znížiť náklady.
Prijatie automatizácie v skladoch je na stabilnej vzostupnej trajektórii, pretože stále viac organizácií si uvedomuje dôležitosť optimalizácie priestoru a efektívnych skladových operácií. Podľa našich nedávnych výsledkov prieskumu bude trend pokračovať s pozitívnou perspektívou na úplnú automatizáciu rôznych krokov alebo procesov v e-commerce aj B2B skladoch v nasledujúcich 5-10 rokoch.
Zatiaľ čo väčšina respondentov v budúcnosti očakáva zvýšenú adaptáciu automatizovaných strojov, ako sú vysokozdvižné vozíky, dopravníky, paletové vozíky a regály v B2B a e-commerce skladoch, v B2B skladoch už prevláda plne automatizovaná príprava. Napriek tomu, že takmer vo všetkých skúmaných procesoch prevláda čiastočná automatizácia, očakáva sa, že rozsah automatizácie sa v budúcnosti zvýši. Viac ako 90 % respondentov plánuje v budúcnosti automatizovať svoje e-commerce sklady, zatiaľ čo viac ako 91 % organizácií plánuje automatizovať svoje B2B sklady.
Budúcnosť automatizácie v skladoch je na vzostupe a organizácie môžu využívať túto technológiu na zlepšenie svojich operácií a udržať si tak náskok pred konkurenciou. Očakáva sa, že pokroky v technológiách, ako je robotika, umelá inteligencia a strojové učenie, tento trend ešte posilnia. Vďaka mnohým výhodám, vrátane zvýšenej efektívnosti, optimalizácie nákladov a zlepšenej bezpečnosti pracovníkov, sú možnosti automatizácie v skladoch nekonečné.
FM Logistic uskutočnil prieskum u 100 respondentov v troch sektoroch – FMCG (46), Maloobchod (40), Krása a luxus (14) – so sídlom v Indii (40), Poľsku (30) a Francúzsku (30).
Získajte podrobné informácie o našom príspevku o automatizácii v skladoch stiahnutím našich White Paper.